Cisco Unity Connection - система голосовых сообщений на базе веб-браузера со встроенными средствами обработки сообщений, распознаванием речи и правилами маршрутизации вызовов


Решения


 

Мы в социальных сетях



Полезные материалы

IP-телефония или VoIP (Voice over IP) – широко распространенная в мире технология. В чем ее особенности? Читайте в статье Офисные АТС переходят на технологии Voice over IP.


Кроме того, предлагаем Вам познакомиться с материалами на тему процесса перехода компании на IP-технологии и широкому спектру возможностей малых IP-АТС.


Ресурсы
ИЦ Телеком-Сервис:

ИТ-инфраструктура, системы безопасности, инженерные системы, ИТ-консалтинг
www.tls-group.ru

системы связи Avaya www.avaya-s8500.ru

унифицированные  коммуникации Cisco Systems
www.cisco-lan.ru

проектирование и монтаж датацентров
www.datacenter-ts.ru

Все сайты компании



Поиск по сайту

 



* Работаем только с юридическими лицами


Cisco Unity Connection - система голосовых сообщений на базе веб-браузера со встроенными средствами обработки сообщений, распознаванием речи и правилами маршрутизации вызовов


Голосовые сервисы CISCO UNITY CONNECTION


Решение на базе продуктов Cisco Systems IPC помогут увеличить конкурентное преимущество компании и добиться многократного возврата инвестиций (ROI) путем увеличения эффективности, производительности труда и удовлетворенности клиентов.

- Cisco Unity Express. Интеграция в текущую систему телефонии сервисов голосовой почты и автоматического секретаря.

- Cisco IP Contact Center (IPCC) Express. Включает в себя IP-телефонию, унифицированный обмен сообщениями, IP видео и аудио конференции и контакт центры.

- Cisco Unity. Предоставляет пользователям сервис голосовой почты и унифицированной обработки сообщений.

- Cisco Unity Connection - Система голосовых сообщений на базе веб-браузера со встроенными средствами обработки сообщений, распознаванием речи и правилами маршрутизации вызовов.


Cisco Unity Connection - простая в установке и управлении система голосовых сообщений на базе веб-браузера со встроенными средствами обработки сообщений, распознаванием речи и правилами маршрутизации вызовов. Предусмотрены также такие функции автоматического секретаря, как интеллектуальная маршрутизация и легко настраиваемые средства фильтрации вызовов и отправки уведомлений.

Это удобное в установке решение предлагает опции обмена голосовыми или интегрированными сообщениями наряду с мощными функциями повышения продуктивности, такими как голосовой набор и поиск сообщений.

Unity предоставляет сервис голосовой почты и унифицированной обработки сообщений, обеспечивающий доступ к голосовым, факсимильным и почтовым сообщениям с использованием рабочей станции, телефонного аппарата с возможностью тонового донабора или через Интернет. Сервис позволяет при наличии новых сообщений сообщить об этом пользователю, а также указать общее количество сообщений, их тип, время и дату отправки. Сервис позволяет создать до пяти типов сообщений в зависимости от конкретной ситуации (пользователь находится в офисе, но не может в данный момент ответить на вызов; пользователь находится в командировке; пользователь находится на больничном и по всем интересующим вопросам может ответить его заместитель и т.д.

Cisco Unity Connection не только обеспечивает функции автоответчика, голосовой почты, автосекретаря, но и плотно интегрируется с текущими почтовыми системами Microsoft Exchange и IBM Lotus Domino. Это позволяет получать голосовые сообщения по почтовым протоколам SMTP, POP3, IMAP, также с помощью web-интерфейса в любом месте, при условии подключения к корпоративной сети.

Cisco Unity Connection работает с распределенными телефонными сетями, служа системой сообщений для множества станций, независимо от их местоположения. Таким же образом поддерживаются традиционные АТС.

Распределенные системы голосовой почты с использованием CISCO Unity Connection и CISCO Unity.

Возможности CISCO UNITY CONNECTION

Возможности продукта

  • Intelligent voice messaging allows users to interact with the system in the way that is most comfortable and convenient for them.
  • Simple and intuitive TUI provides traditional access to voice messages.
  • A desktop interface offers visual access to voice messages using either IMAP or a dedicated Web-browser application.
  • A voice-enabled interface provides natural language access to voice messages and directories.
  • Message Access from the Telephone (TUI)
  • Play and process messages (repeat, reply, forward, delete, save, mark as new, hear day or time stamp, or skip to the next message)
  • Reverse, pause, or fast forward messages during playback
  • Control volume and speed during message playback
  • Pause or resume during message recording
  • Address messages to multiple recipients
  • With the message locator, search for messages by caller ID, name, or extension in saved messages
  • Record messages and specify as regular, urgent, private, or secure
  • Record messages and mark for future delivery
  • Record messages and request a return receipt
  • Record a live conversation with a caller and have the recording sent to your mailbox
  • Switch between spelling name and extension when addressing a message
  • With live reply, immediately reply to messages from other users
  • Access e-mail messages over the phone using text-to-speech (TTS) (for Microsoft Exchange 2000 or 2003 only)-optional

Возможности голосовой почты

  • Use voice commands to call others in the Cisco Unity Connection directory or personal contact list (imported from Outlook).
  • Use voice commands to play and process messages (play, record, reply, forward, delete, save, etc.).

* Voice-enabled messaging is available for U.S. English only.

Возможности маршрутизации звонков.

  • Define rules to route incoming calls by caller.
  • Define rules to route incoming calls by time of day.
  • Define rules to route incoming calls by your calendar free or busy status (Microsoft Exchange only)

* Call transfer rules are not available with the European regional feature packages.

Возможности пользователя

  • Customize message-notification options, manage personal greetings, or change passwords with Cisco Unity Assistant (the Cisco Web browser-based personal administrator).
  • Select conversation type; full or brief prompts are available.
  • Record and then address a message, or address and then record a message.
  • Record up to five personal greetings (alternate, busy, internal, off-hours, or standard).
  • Manage an alternate greeting; set the expiration date or time, notify users when an alternate greeting is set, or require callers to listen to the full alternate greeting.
  • Forward calls directly to an alternate greeting (or other personal greeting) without ringing the phone.
  • Specify an after-greeting action; after a user greeting, callers can leave a message, sign in, or hang up; or they can be sent to call handlers, directory handlers, interview handlers, or other users.
  • Use flex stack to specify the order in which messages are presented over the phone by urgency and then by LIFO or FIFO.
  • Create private distribution lists and address messages to them through the TUI or GUI (optional feature).
  • Provide message notification for new messages through devices such as Simple Mail Transfer Protocol (SMTP), Short Message Service (SMS), text pagers, and phone destinations.
  • With a cascade message-notification feature, send additional notification types if a message is not retrieved.
  • Select whether message counts are announced; totals, saved, and new counts statistics are available.
  • Specify whether Cisco Unity Connection announces a transferred call.

Доступ к сообщениям с персонального компьютера

  • IMAP-based e-mail client to access voice messages

–Access e-mail and voicemail, and play and delete voice messages from the same desktop e-mail client.

–Voice messages in the e-mail inbox are synchronized with the message waiting indicator (MWI) on the telephone.

  • Cisco Unity Inbox Web browser interface to voice messages

–Compose, forward, or reply to voice messages.

–Use VCR-style interface to play, rewind, pause, or fast forward messages.

–Easily address messages to multiple recipients and distribution lists.

–Voice messages in Cisco Unity Inbox are synchronized with the MWI on the telephone.

–Web browser-based tools are supported on Internet Explorer 6.0 SP1, Firefox 1.0.4, and Safari 1.2 or higher.

Cisco Unity Inbox or IMAP message access can be mixed in a single deployment. Refer to the Cisco Unity Connection Supported Platforms list (http://www.cisco.com/en/US/products/ps6509/products_data_sheet0900aecd80372879.html) for scaling limitations.

Возможности управления

  • Integrates with Cisco Unified CallManager and leading traditional telephone systems-even simultaneously (using the Cisco Unity PBX IP Media Gateway)
  • Natively supports Session Initiation Protocol (SIP) proxy servers, designated SIP phones and clients, and SIP-enabled access gateways
  • Offers browser-based system administration console and tools for easy installation and maintenance
  • Cisco Unity Assistant helps enable IT staff to help end users manage more of their own accounts
  • Scalable to 48 ports and 3000 users per server (refer to Cisco Unity Connection Supported Platforms List)
  • Alternate extensions configured by system administrator or by user
  • Provides alternate key mappings for message retrieval to aid users in transitioning from traditional voicemail systems
  • Automatic gain control provides consistent message volume playback levels
  • Offers handlers that provide building blocks for auto-attendant and intelligent call routing functions:

–Call handlers accept calls, play recorded prompts, route calls, and accept messages.

–Directory handlers manage how callers search the directory.

–Interview handlers collect and record input from callers.

–Offers caller ID

  • Offers configurable call screening
  • Offers class of service to control user access to features
  • Provides ability to create users individually or in bulk
  • Offers day and time stamp for messages
  • Offers directory search by spelling a username, allowing entry of up to 24 letters
  • Provides for easy mailbox access from personal greetings; offers ability to log in to TUI without entering ID
  • Offers encrypted Skinny Client Control Protocol (SCCP) and Secure Real-Time Transport Protocol (SRTP) for Cisco Unified CallManager integrations
  • Provides event logging
  • Offers full mailbox warning
  • Offers simple and rapid installation; go from opening the box to taking calls in under 2 hours
  • Provides configurable list of observed holidays
  • Offers ability to configure how Cisco Unity Connection handles messages that are interrupted by disconnected calls
  • Provides MWI
  • Offers multiple administrative levels to control access to pages in system administration GUI by class of service (read, modify, or delete rights)
  • Offers music on hold
  • Presents nondelivery or delivery receipt reason details in GUI inbox
  • Supports OS and third-party software

–Microsoft Windows Server 2003

–Virus protection software

–Remote-access software

–Monitoring software

  • Provides public distribution lists; users can specify those to which new users will be added
  • Offers configurable restriction tables
  • Offers ability to exclude return receipts
  • Provides configurable system schedule
  • Offers self-enrollment for users to set password, record voice name, and specify directory listing
  • Provides status monitor for real-time administrator status of telephone ports, reports in progress, and system configuration
  • Provides system broadcast messages for officewide announcements
  • Provides configurable system greetings
  • Supports 12- and 24-hour clock for time stamps
  • Provides automatic system time clock adjustment for daylight savings time
  • Offers TUI greetings administrator (Cisco Unity Connection Greetings Administrator)
  • Provides service-provisioning application programming interfaces (APIs) to support administration and maintenance from multiple interfaces

Безопасность

  • Host intrusion prevention system-Cisco Security Agent standalone agent to protect Cisco Unity Connection servers from worm and virus attacks; optional Cisco Security Agent management console
  • Password and PIN security policy options to enforce expiration, complexity, reuse, and lockout
  • Call-restriction tables to prevent toll fraud
  • Security event logging and reports of failed login and account lockouts to help prevent unauthorized PIN usage
  • Secure, private messaging to prevent the playing of private messages accidentally forwarded outside the enterprise
  • SRTP and signaling encryption for secure communication between Cisco Unity Connection and Cisco Unified CallManager
  • User telephone PIN reset feature in Cisco Unity Assistant to reduce help desk calls and operating expenses
  • Message archiving utilities to enforce corporate electronic records-retention policies
  • Support for HTTPS for secure Web access to Cisco Unity Connection

Отчеты

  • Administrative Audit Report
  • Call Handler Traffic Report
  • Distribution Lists Report
  • Events Report
  • Outcall Billing Report
  • Port Usage Report
  • Users Report
  • User Message Activity Report
  • System Configuration Report
  • Transfer Call Billing Report
  • User Access Activity Report
  • User Lockout Report



  О компании

   Корпоративные сети и системы связи

  Унифицированные коммуникации   

  Call-центры и Контакт-Центры

  Отраслевые решения